Aj cintoríny sú plné nenahraditeľných ľudí

25. novembra 2022, peter4, Nezaradené

Máme tu kastu ľudí, ktorí majú veľmi špecifické postavenie, a už asi aj veľmi špecifické rozmýšľanie.

Začnem tak, aby som nekrivdil. Stretol som sa v živote s mnohými, ktorí konali skutočne ako z veľkej knihy. Skutočne všetka česť!

Práca v dnešnej dobe je väčšinou ohodnotená „uchmatnutím“ si lepšie platenej pozície na trhu práce, nie podľa skutočnej hodnoty práce.

Spomínaná profesná skupina prešla náročným vzdelávaním. Robí zodpovednú prácu s priamym dôsledkom na život a zdravie. A práve tým sa trochu dosť klamlivo vytvára pozícia nadradenosti nad inými. A nenahraditeľnosti. A potreba supernadštandartného ohodnotenia…

Rozoberme si ale do dôsledkov a porovnajme stupeň zodpovednosti aj s následkami, iba časovo „odloženými“. Od projektanta, stavbára, vodiča, elektrikára, policajta, učitela,… smetiara.

Pamätáme tančeky zpred niekoľkých rokov, keď im ustúpil najdlhšie slúžiaci premiér. Vtedy sa mohli nahradiť bieloruskými, ukrajinskými, ruskými, moldavskými,… Iba predsudky davu tomu zabránili. Osobne mám s lekármi z tohoto „ex ZSSR“ regiónu veľmi dobré skúsenosti. Veľmi snaživí a odborne zdatní. Nechali sme sa vydierať miesto toho, aby sa po pár mesiacoch „zadržania“ poslali preč, kam im srdce ráči. Nech by išli na vlastnú nohu a zarobili si podľa predstáv…

Nie som priaznivec tejto vlády. Ale hlas premiéra, že nech pomôžu zahraniční, pokiaľ sa nájde náhrada, sa mi veľmi páči. Naši lekári nie sú nenahraditeľní.

A treba už konečne využiť potenciál, i keď teraz zaznávaný, „ex ZSSR“ regiónu. Alebo:

STOP NEHANEBNÉMU VYDIERANIU NA ŽIVOTE A ZDRAVÍ !