Radovať sa zo slobody je nemorálne? alebo Prečo na mňa nepozrieš ako na konečne slobodného človeka?

19. júla 2022, peter4, Nezaradené

Pozri sa na môj svet iba ako na svet obyčajného človeka. Nemiešaj sem „záujmy vlasti“, „práva štátu na…“, iné geopolitické záujmy. Nepodmieňuj moje práva konaním/ nekonaním tretích osôb.

Na svete sa stalo niečo, že moja vlasť ma chcela uvrhnúť do finančného otroctva MMF. Tak sme sa tomu politicky postavili. Demokraticky.

Tí, čo sa nám za demokratický názor otočili chrbátom, doteraz „naša vlasť“, nás začali nenávidieť. Zorganizovali na nás hrubú silu. Svoje právo sa k nám takto chovať stavali na tom, že zasiahla do veci tretia strana.

Tí, čo sa nám za demokratický názor otočili chrbátom, doteraz „naša vlasť“, prijali zákony a zakázali nám rodnú reč v školách, úradoch a verejnom živote.

Tí, čo sa nám za demokratický názor otočili chrbátom, doteraz „naša vlasť“, prijali zákony a zrušili národnostné menšiny cez pojem „pôvodné obyvateľstvo“.

Tí, čo sa nám za demokratický názor otočili chrbátom, doteraz „naša vlasť“, zorganizovali armádu, vybudovali opevnenia a naplánovali útok k našej likvidácii.

Osem rokov sme boli po pivniciach ako krysy a potkany, lebo „naša vlasť“ nás bombardovala a ostreľovala.

„Vlasť“ s nami hovoriť odmietala. Zorganizovali sme si vlastný život, vlastné úrady, školy,… Boli sme tak pre „našu vlasť“ iba nehodní separatisti a teroristi.

Teraz sme mohli po ôsmich rokoch z pivníc vyliezť. „Niekto“ zariadil, aby na nás „vlasť“ nestrieľala, nebombardovala, neostreľovala. A zatláča tú dehumanizovanú agresívnu silu od nás mimo dostrel. Už nie sme krysy a potkany. Sme slobodní. Ten niekto je že vraj okupant.

********

Ty by si ho na mojom mieste ako nazval? Okupant alebo osloboditeľ?

Čo by bolo pre Teba, po mojej skúsenosti, „vlasť“?

********

Ty, čo ma budeš odsudzovať za pohľad na moju slobodu, čo si urobil proti nehumánnym činom „mojej vlasti“? Čo si urobil pre to, aby sa nehumánne činy „mojej vlasti“ neriešili vojnou, ktorá je tým najhorším riešením? Pretože vojna nemá víťazov ani porazených, má iba svoje obete. Obyčajných, trpiacich ľudí na oboch stranách konfliktu. K vojne nemalo prísť a problémy sa mali riešiť predtým, nie veľkohubo teraz „hodnotovým“ stranením strane vojnového konfliktu.